Analytiikka vastaa moniin kysymyksiin. Ilman analytiikkaa on vaikeaa tai jopa mahdotonta tietää, kuinka paljon digimarkkinoinnista todellisuudessa on yritykselle hyötyä tai miten sosiaalisen median kautta saatua tietoa voisi hyödyntää kaikkein parhaiten.
Analytiikan avulla selviää myös, mitä kävijät verkkosivullasi tekevät ja miten voisit saada heidät siellä tekemään haluamiasi asioita.
Monilla yrityksillä on sivuillaan ongelmakohtia, jotka pystytään selvittämään analytiikan avulla. Pienet tekniset muutokset saavat usein aikaan paremman näkyvyyden hakukoneiden luonnollisissa hauissa, jolloin sivuston kävijämäärät kasvavat ja saat lisää ilmaista liikennettä.
Pelkkä analytiikan tilaaminen ja toimitetun raportin vilkaiseminen ei tee vielä ketään onnelliseksi. Analytiikassa pitää ymmärtää, mitä mitataan ja miksi.
Jotta pystyisit toimimaan verkossa tehokkaasti, tarvitset kattavaa ymmärrystä markkinoinnin ja palvelusi toimivuudesta. Web-analytiikan avulla pystymme tehostamaan liiketoimintaasi purkamalla analytiikan tiedot ymmärrettävään muotoon.
Jotta pysyvä muutos voi tapahtua, on ensin selvitettävä missä mennään nyt ja mikä on haluttu tahtotila. Puhumme myös ongelmanmääritys vaiheesta, jossa on tarkoitus pureutua ongelmaan, ei ratkaisuihin. Juttelemme siis kanssasi yrityksen nykytilasta ja kipupisteistä.
Stategiavaiheessa paneudumme tarkemmin siihen miten, eli mitä asioita tulisi muuttaa, jotta haluttuun tahtotilaan päästään. Yhdessä luomme markkinointiin ja myyntiin selkeän strategian ja mittarit. Strategia sisältää yleensä isot suuntaviivat mitä muutos vaatii, jotta se toteutuisi (MWB).
Kun strategia on valmis ja tiedämme miten mittaamme onnistumista, on aika aloittaa sisäinen ja ulkoinen viestintä muutoksesta. Konkreettisina toimina ovat esimerkiksi
yritysvideot,
mainosvideot,
digitaalinen markkinointi,
sisällöntuotanto
sekä erilaiset kampanjat.
Jotta tiedämme olemmeko kulkemassa matkaa oikeaan suuntaan,
mittaamme tuloksia
ja strategian toteutumista koko matkan ajan. Muodostamme mittarit miettimällä, mitkä sisäiseen laskennan kohdat vaativat huomiota ja muutamme kohdat KPI -mittareiksi.
Olemme auttaneet lukuisia yhtiöitä markkinointiprosessin kehityksessä. Yksikään yritys ei ole samanlainen eikä kaikki ongelmat ratkaistavissa samalla kaavalla. Kokemuksesta on kuitenkin hyötyä.
Olemme vuosien aikana saaneet palvella satoja asiakkaita. Tässä pieni ja suppea läpileikkaus.
Kiitos yhteydenotosta.
Olemme yhteydessä mahdollisimman pian.
Huppista sattui pieni käpy.
Kokeile myöhemmin uudelleen.
Askonkatu 13, 15100 Lahti
Verkkolaskutusosoite:
Verkkolaskutusosoite ja OVT-tunnus: 003724942836
Operaattori: Apix Messaging Oy
Operaattorin tunnus:
003723327487